ОЦІНКА ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПАРТНЕРСЬКИХ АЛЬЯНСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31319/2709-2879.2020iss1(1).219893pp53-58

Анотація

За останнє десятиліття спостерігається підвищення інтересу підприємств та організацій до нових, більш ефективних моделей конкуренції. На сьогодні актуальною є проблема вибору форм партнерських альянсів, які виведуть підприємство на новий ринковий та технологічний рівень. Рішення щодо вступу до певної форми альянсу може істотно впливати на власне механізм підприємницької конкуренції, оскільки суперництво ведеться не між окремими підприємствами, а між групами, які об’єднані стратегічними інтересами. Економічна ефективність діяльності підприємств та організацій, залучених до співробітництва, залежить не тільки від власних можливостей, а і від характеру партнерських зв’язків.

Вирішення проблемних питань потребує деталізації складових ефективності партнерських альянсів. Метою дослідження є аналіз діяльності інноваційно активних підприємств, залучених до внутрішнього та міжнародного партнерського співробітництва. При аналізі використовувалися наукові праці вітчизняних вчених, статистичні дані. Результати дослідження показали, що найбільше число партнерських альянсів утворюється у сфері випробувань, наукових досліджень та розробок. Доведено, що до партнерських альянсів на сучасному етапі розвитку економічного співробітництва, здебільшого входять інноваційно активні підприємства непромислової сфери.

Ключові слова: співробітництво, міжнародне співробітництво, партнерський альянс, інноваційно активне підприємство.

Біографія автора

Ірина Чернявська, Дніпровський державний технічний університет

доцент кафедри економіки та організації виробництва

Посилання

Garrett B., Dussauge P. (2002) Strategicheskie al'yansy [Strategic alliances] / tr. From Eng. Moscow : INFRA-M [in Russian]

Makedon V.V. (2010) Mizhnarodni strateghichni aljjansy kompanij : monoghrafija [International strategic alliances of an enterprise : monograph]. Dnipropetrovsk : DUAN [in Ukrainian].

Skril V. V., Bulka I. P. (2012) Spiljni pidpryjemstva: tendenciji ta problemy rozvytku [Joint ventures : trends and challenges in development]. All-Ukrainian research and production journal «Innovative economy». Ternopil, Vol. 36, pp. 115–119.

Krykhivska N. O. (2015) Strateghichne upravlinnja partnersjkymy vidnosynamy jak instrument aktyvizaciji spivrobitnyctva [Strategic partnership management as a tool to enhance cooperation]. Global and national economic problems. no. 4, pp. 64–66. available at: http://global-national.in.ua/issue-4-2015/12-vipusk-4-berezen-2015-r/605 (Accessed 10 Jule 2020).

Magomedova A.M. (2011) Utvorennja strateghichnykh aljjansiv jak sposib rozvytku partnersjkykh vidnosyn [Formation of strategic alliances as a way to develop partnerships]. Investments: practice and experience: scientific-practical magazine. no. 19, pp. 47–49.

Ustenko M. O. (2015) Formuvannja teoretychnykh osnov partnersjkykh vidnosyn za uchastju dijaljnosti transportno-loghistychnogho centru [Formation of theoretical bases of partnership relations with participation of activity of the transport and logistic center]. Scientific Bulletin of Kherson State University. no. 11/4, pp. 74–77.

Chukhrai N. I., Kulinyak I.Y., Glyantseva O.I. (2017) Metodychni pidkhody shhodo obgruntuvannja zakhodiv iz pokrashhannja vykorystannja skladovykh potencialu promyslovykh pidpryjemstv [Methodical approaches to substantiate measures to improve the use of components of the potential of industrial enterprises]. Marketing and innovation management. no. 2, pp. 233–247.

The official site of State Statistics Service of Ukraine (2019), available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed 20 June 2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-30

Номер

Розділ

Статті