КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО МАРКЕТИНГУ ПЕРСОНАЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31319/2709-2879.2025iss1(10).332737pp135-142

Ключові слова:

концепції, маркетинг персоналу, управління персоналом, кадрова політика

Анотація

В сучасних умовах конкуренції на ринку праці підприємствам необхідні нові підходи до управління персоналом. У статті обґрунтовано доцільність впровадження концепції маркетингу персоналу – інтеграції маркетингових принципів в управління персоналом для узгодження інтересів організації та працівників. Метою дослідження є узагальнення існуючих концептуальних підходів до маркетингу персоналу та теоретичне обґрунтування його ролі в системі управління персоналом. В результаті аналізу літературних джерел виділено три основні підходи до визначення маркетингу персоналу та встановлено, що жоден з них окремо не дає цілісного уявлення про сутність маркетингу персоналу. Запропоновано розглядати маркетинг персоналу на трьох рівнях: як філософію та стратегію управління (широкий рівень), як маркетингові інструменти у роботі з персоналом (прикладний рівень) та як функцію довгострокового кадрового планування (вузький рівень). Наукова новизна полягає у синтезі розрізнених підходів і обґрунтуванні комплексного багаторівневого визначення маркетингу персоналу, що підвищує ефективність управління персоналом і конкурентоспроможність підприємства.

Посилання

Пащук Л.В. Формування системи маркетингу персоналу на підприємстві:автореф. дис…. канд. екон. наук спец. 08.00.04 Київ. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2011. 22 с.

H. C. Ting, Truthand Facts: Recollections of a Hong Kong Industrialist, Hong Kong 2004, p.. 43.

Шубалий О.М. Управління персоналом: підручник. Луцьк: ІВВ Луцького НТУ, 2019. 404 с.

Шкробот М.В. Сучасні технології управління персоналом: навч. посіб. Вид. 3-тє., переробл. та допов. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022, 194 с.

Глущенко Л.Д., Пілявоз Т.М., Коваль Н.О. Управління персоналом у сучасні структурі управління підприємством. Економіка та суспільство. 2022. №35. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-41. (дата звернення 12.03.2025).

Armstrong M. A Hand book of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London, 2006

Kotler P., Lee N. Social Marketing: Influencing behaviors’ for Good. Sage Publications, 2008. 3rd ed. 456 р.

Криворучко О.М. Обґрунтування концепції маркетингу персоналу. Економіка транспортного комплексу. 2019. Вип. 27. С. 5-14. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ektk_2016_27_3. (дата звернення 18.03.2025).

Богданов І.А. Маркетинг персоналу: навч. посіб. Київ : Центр навчальної літератури, 2020. 312 с.

Tanjung H. Strategies for Providing Marketing Staff in Islamic Banks. Journal Management. 2019. Vol. 8. no.1. pp. 61-73.

Сагайдак М.П. Внутрішній маркетинг і маркетинг персоналу: порівняльний аналіз. Actual problems of economics. 2013. 7(145). С.110-117.

Pashhuk L.V. (2011) Formuvannya systemy marketyngu personalu na pidpryemstvi [Formation of a personnel marketing system at the enterprise]. avtoref. dys…. kand. ekon. Nauk specz. 08.00.04 Kyyiv. Kyyivskyj nacionalnyj universytet imeni Tarasa Shevchenka

Ting H. C. (2004). Truthand Facts: Recollections of a Hong Kong Industrialist, Hong Kong.

Shubalyi O. M. (2019) Upravlinnia personalom [Personnel management]. Lutsk: IVV Lutskoho NTU. (in Ukrainian)

Shkrobot M.V. (2022) Suchasni tekhnolohii upravlinnia personalom [Modern technologies of personnel management]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho. (in Ukrainian)

Hlushchenko L.D., Piliavoz T. M., Koval N.O. (2022). Upravlinnia personalom u suchasni strukturi upravlinnia pidpryiemstvom [Personnel management in the modern enterprise management structure]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 35. Available at: DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-41 (accessed 12 March 2025).

Armstrong M.A. (2006). Hand book of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London.

Kotler P., Lee N. (2008). Social Marketing: Influencing behaviors’ for Good. Sage Publications, 3rd ed. 456 р.

Kryvoruchko O.M. (2019) Obgruntuvannia kontseptsii marketynhu personalu [Justification of the concept of personnel marketing]. Ekonomika transportnoho kompleksu, Vol. 27, pp. 5-14. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ektk_2016_27_3 (accessed 08 February 2025).

Bohdanov I.A. (2020) Marketynh personalu [Personnel marketing]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)

Tanjung H. (2019) Strategies for Providing Marketing Staff in Islamic Banks. Journal Management, Vol. 8, no.1, pp. 61-73.

Sahaidak M.P. (2013) Vnutrishnii marketynh i marketynh personalu: porivnialnyi analiz [Internal marketing and personnel marketing: a comparative analysis]. Actual problems of economics, no. 7 (145), pp. 110-117.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-16

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ