КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО МАРКЕТИНГУ ПЕРСОНАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2709-2879.2025iss1(10).332737pp135-142Ключові слова:
концепції, маркетинг персоналу, управління персоналом, кадрова політикаАнотація
В сучасних умовах конкуренції на ринку праці підприємствам необхідні нові підходи до управління персоналом. У статті обґрунтовано доцільність впровадження концепції маркетингу персоналу – інтеграції маркетингових принципів в управління персоналом для узгодження інтересів організації та працівників. Метою дослідження є узагальнення існуючих концептуальних підходів до маркетингу персоналу та теоретичне обґрунтування його ролі в системі управління персоналом. В результаті аналізу літературних джерел виділено три основні підходи до визначення маркетингу персоналу та встановлено, що жоден з них окремо не дає цілісного уявлення про сутність маркетингу персоналу. Запропоновано розглядати маркетинг персоналу на трьох рівнях: як філософію та стратегію управління (широкий рівень), як маркетингові інструменти у роботі з персоналом (прикладний рівень) та як функцію довгострокового кадрового планування (вузький рівень). Наукова новизна полягає у синтезі розрізнених підходів і обґрунтуванні комплексного багаторівневого визначення маркетингу персоналу, що підвищує ефективність управління персоналом і конкурентоспроможність підприємства.
Посилання
Пащук Л.В. Формування системи маркетингу персоналу на підприємстві:автореф. дис…. канд. екон. наук спец. 08.00.04 Київ. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2011. 22 с.
H. C. Ting, Truthand Facts: Recollections of a Hong Kong Industrialist, Hong Kong 2004, p.. 43.
Шубалий О.М. Управління персоналом: підручник. Луцьк: ІВВ Луцького НТУ, 2019. 404 с.
Шкробот М.В. Сучасні технології управління персоналом: навч. посіб. Вид. 3-тє., переробл. та допов. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022, 194 с.
Глущенко Л.Д., Пілявоз Т.М., Коваль Н.О. Управління персоналом у сучасні структурі управління підприємством. Економіка та суспільство. 2022. №35. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-41. (дата звернення 12.03.2025).
Armstrong M. A Hand book of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London, 2006
Kotler P., Lee N. Social Marketing: Influencing behaviors’ for Good. Sage Publications, 2008. 3rd ed. 456 р.
Криворучко О.М. Обґрунтування концепції маркетингу персоналу. Економіка транспортного комплексу. 2019. Вип. 27. С. 5-14. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ektk_2016_27_3. (дата звернення 18.03.2025).
Богданов І.А. Маркетинг персоналу: навч. посіб. Київ : Центр навчальної літератури, 2020. 312 с.
Tanjung H. Strategies for Providing Marketing Staff in Islamic Banks. Journal Management. 2019. Vol. 8. no.1. pp. 61-73.
Сагайдак М.П. Внутрішній маркетинг і маркетинг персоналу: порівняльний аналіз. Actual problems of economics. 2013. 7(145). С.110-117.
Pashhuk L.V. (2011) Formuvannya systemy marketyngu personalu na pidpryemstvi [Formation of a personnel marketing system at the enterprise]. avtoref. dys…. kand. ekon. Nauk specz. 08.00.04 Kyyiv. Kyyivskyj nacionalnyj universytet imeni Tarasa Shevchenka
Ting H. C. (2004). Truthand Facts: Recollections of a Hong Kong Industrialist, Hong Kong.
Shubalyi O. M. (2019) Upravlinnia personalom [Personnel management]. Lutsk: IVV Lutskoho NTU. (in Ukrainian)
Shkrobot M.V. (2022) Suchasni tekhnolohii upravlinnia personalom [Modern technologies of personnel management]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho. (in Ukrainian)
Hlushchenko L.D., Piliavoz T. M., Koval N.O. (2022). Upravlinnia personalom u suchasni strukturi upravlinnia pidpryiemstvom [Personnel management in the modern enterprise management structure]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 35. Available at: DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-41 (accessed 12 March 2025).
Armstrong M.A. (2006). Hand book of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London.
Kotler P., Lee N. (2008). Social Marketing: Influencing behaviors’ for Good. Sage Publications, 3rd ed. 456 р.
Kryvoruchko O.M. (2019) Obgruntuvannia kontseptsii marketynhu personalu [Justification of the concept of personnel marketing]. Ekonomika transportnoho kompleksu, Vol. 27, pp. 5-14. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ektk_2016_27_3 (accessed 08 February 2025).
Bohdanov I.A. (2020) Marketynh personalu [Personnel marketing]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)
Tanjung H. (2019) Strategies for Providing Marketing Staff in Islamic Banks. Journal Management, Vol. 8, no.1, pp. 61-73.
Sahaidak M.P. (2013) Vnutrishnii marketynh i marketynh personalu: porivnialnyi analiz [Internal marketing and personnel marketing: a comparative analysis]. Actual problems of economics, no. 7 (145), pp. 110-117.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).