КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2709-2879.2024iss2(9).318838pp43-48Ключові слова:
конкурентна стратегія, конкурентні позиції, підприємства харчової промисловості, конкуренті переваги, конкурентний статус, частка ринкуАнотація
У статті узагальнено існуючі підходи до формування стратегії та послідовність розробки конкурентної стратегії підприємства харчової промисловості. Запропоновано концепцію формування конкурентної стратегії підприємства харчової промисловості на підставі визначення принципів реалізації концепції, факторів, що впливають на її формування, встановлення мети та очікуваного результату. Узагальнено, що для підприємств харчової промисловості формування концепції конкурентних стратегій має бути спрямована на підвищення ефективності їх функціонування, розширення внутрішніх ринків реалізації продукції населенню України та завоювання стійких конкурентних позицій для реалізації своєї продукції на зовнішніх ринках. Побудовано алгоритм визначення конкурентної стратегії підприємства харчової промисловості. Охарактеризовано методологічний апарат, що використовується на окремих етапах визначення конкурентної стратегії підприємства.
Посилання
Клименко С.М., Омельяненко Т.В., Барабась Д.О., Дуброва О.С., Вакуленко А.В. Управління конкурентоспроможністю підприємства Київ: КНЕУ, 2006. 527 с.
Савченко Т.В. Вплив факторів зовнішнього середовища на систему управління конкурентоспроможністю підприємства. Науковий вісник Національного гірничого університету. 2015. № 5. С. 142-148.
Savchenko T., Rodina O., Nikoluk O., Velychko O., Levchuk Y. Management of the development of the regionalmarkets for poultry products in Ukraine. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. 2023. Vol. 45. No. 3. 267-275.
Лагодієнко В.В., Артеменко Л.П., Лагодієнко В.В. Інноваційно-орієнтована стратегія підвищення конкурентоспроможності підприємств харчової промисловості. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Том 8. № 2. С. 89-95. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-12
Конащук В.Л. Методологічні аспекти інноваційно-інвестиційної стратегії відновлення української енергетики. Science in the context of modern challenges: problems and development priorities. 2023. pp. 79-82.
Klymenko S.M., Omeljjanenko T.V., Barabasj D.O., Vakulenko A.V. (2006) Upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstva [Management of enterprise competitiveness]. Kyiv: KNEU. (in Ukrainian)
Savchenko T.V. (2015) Vplyv faktoriv zovnishnoho seredovyshcha na systemu upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [The influence of environmental factors on the management system of the enterprise's competitiveness]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu. no. 5, pp. 142-148.
Savchenko T., Rodina O., Nikoluk O., Velychko O., & Levchuk Y. (2023) Management of the development of the regional markets for poultry products in Ukraine. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, vol. 45, no. 3, pp. 267-275.
Laghodijenko V.V., Artemenko L.P., Laghodijenko V.V. (2023) Innovacijno-orijentovana strateghija pidvyshhennja konkurentospromozhnosti pidpryjemstv kharchovoji promyslovosti [Innovation-oriented strategy for increasing the competitiveness of food industry enterprises]. Ukrajinsjkyj zhurnal prykladnoji ekonomiky ta tekhniky, vol. 8, no. 2, pp. 89-95.
Konashhuk V.L. (2023) Metodologhichni aspekty innovacijno-investycijnoji strateghiji vidnovlennja ukrajinsjkoji energhetyky [Methodological aspects of the innovation and investment strategy for the restoration of the Ukrainian energy industry]. Science in the context of modern challenges: problems and development priorities. pp. 79-82.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).