ВПЛИВ ЕЛЕМЕНТІВ ЕКОНОМІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ В ЗБУТОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ КОМПАНІЇ

Автор(и)

  • І.М. Чернявська Дніпровський державний технічний університет, м. Кам'янське, Україна https://orcid.org/0000-0002-2954-1156
  • О.В. Голуб Дніпровський державний технічний університет, м. Кам'янське, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31319/2709-2879.2024iss1(8).306503pp133-142

Ключові слова:

підприємство, менеджмент, збутова діяльність, ефективність, інновації, збутові канали

Анотація

У статті висвітлено проблеми вдосконалення елементів економічного забезпечення та розроблено практичні рекомендації щодо підвищення ефективності управління збутовою діяльністю компанії. Проаналізовано та встановлено взаємозв'язок між виробленою та реалізованою продукцією як окремими аспектами діяльності компанії. Перевірено місце витрат на збут у загальних операційних витратах компанії та проаналізовано ступінь окупності цих витрат. Запропоновано нові канали збуту та напрями збутової діяльності в частині  стимулювання збуту. Запропоновано алгоритм визначення ефективності витрат у каналах збуту компанії, який, на відміну від існуючих, дозволяє порівнювати не лише загальну ефективність витрат, але й ефективність витрат у каналах збуту компанії. Його суть полягає в комплексній, послідовній оцінці видатків сфер діяльності компанії в кожному (окремому) каналі збуту.

Посилання

Король І.В. Маркетингові комунікації: навчально-методичний посібник. Умань: ВПЦ «Візаві», 2017. 151 с.

Крикавський Є.В., Якимишин Л.Я. Компліментарність стратегій маркетингу та логістики в ланцюгу поставок товарів повсякденного попиту. Маркетинг і цифрові технології. 2018. Т. 2, № 1. С. 21-32. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2018_2_1_5. (дата звернення: 28.04.2024).

Куденко Н.В., Комліченко К.І. Маркетингове позиціонування: різновиди та взаємозв’язок категорій. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/78514101.pdf. (дата звернення: 04.03.2024).

Олефіренко О.М., Летуновська Н.Є., Шевлюга О.Г. Системний підхід до розроблення збутової політики інноваційно активних промислових підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 25. Ч. 2. С. 20–24.

Паршин Ю.І., Паршина О.А. Основи економічного аналізу: навч. посібник. Дніпро: «ФОП Дробязко С.І.», 2020. 180 с.

Савицька О.М. Ефективність діяльності та управління підприємством: особливості використання теорії, методології та результативності аналітичних досліджень. Ефективна економіка. 2019. № 6. URL: http://surl.li/dzmnf. (дата звернення: 19.03.2024).

Самуляк В. Ю., Фещур Р. В. Оцінювання рівня розвитку. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2018. № 633. С. 627–636.

Спільник І.В., Загородна О.М. Аналіз ефективності збутової діяльності. Економічний аналіз. Тернопіль: ВПЦ ТНЕУ «Економічна думка». 2016. Том 24. № 2. C.130–140.

Тесленко К.Д. Управління збутом продукції підприємства на зовнішньому ринку із застосуванням інноваційного підходу. Вісник НТУ «ХПІ» (серія: Економічні науки). 2018. № 48(1324). С. 36–41.

Korol I.V. (2017) Marketynhovi komunikatsiyi: navchal'no-metodychnyy posibnyk [Marketing communications: educational and methodological guide]. Uman: Vizavi. (in Ukrainian)

Krykavsky Ye.V., Yakymyshin L.Ya. (2018) Komplimentarnist' stratehiy marketynhu ta lohistyky v lantsyuhu postavok tovariv povsyakdennoho popytu [Complementarity of marketing and logistics strategies in the supply chain of consumer goods]. Marketing and digital technologies (electronic journal). vol. 2, no. 1. рр. 21–32. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2018_2_1_5. (accessed 28 April 2024).

Kudenko N.V., Komlichenko K.I. Marketing positioning: types and relationship of categories [Marketynhove pozytsionuvannya: riznovydy ta vzayemozv"yazok katehoriy]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/78514101.pdf. (accessed 04 March 2024).

Olefirenko O.M., Letunovska N. Ye., Shevliuga O.G. Systemnyy pidkhid do rozroblennya zbutovoyi polityky innovatsiyno aktyvnykh promyslovykh pidpryyemstv [A systematic approach to the development of the sales policy of innovatively active industrial enterprises]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. 2019. vol. 25. p. 2. рр. 20–24.

Parshin Yu.I., Parshyna O.A. (2020) Osnovy ekonomichnoho analizu: navch. posibnyk [Fundamentals of economic analysis: teaching. manual]. Dnipro: "FOP S.I. Drobyazko". (in Ukrainian)

Savytska V.M. (2019) Efektyvnist' diyal'nosti ta upravlinnya pidpryyemstvom: osoblyvosti vykorystannya teoriyi, metodolohiyi ta rezul'tatyvnosti analitychnykh doslidzhen' [Efficiency of activity and management of the enterprise: features of the use of theory, methodology and effectiveness of analytical studies]. Efficient economy (electronic journal). no. 6. Available at: http://surl.li/dzmnf. (accessed 19 March 2024).

Smiliak V.YU., Feschur V.Yu. Otsinyuvannya rivnya rozvytku [Assessment of the level of development]. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. 2018. no. 633. рр. 627–636.

Spilnyk I.V., Zagorodna O.V. Analiz efektyvnosti zbutovoyi diyal'nosti [Analysis of sales activity efficiency]. Economic analysis. Ternopil: VOC TNEU "Economic Thought". 2016. vol. 24. no. 2. рр.130–140.

Teslenko K.D. Upravlinnya zbutom produktsiyi pidpryyemstva na zovnishn'omu rynku iz zastosuvannyam innovatsiynoho pidkhodu [Management of sales of the company's products on the foreign market using an innovative approach]. Bulletin of NTU "KhPI" (series: Economic sciences). 2018. vol. 48(1324). рр. 36–41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-20

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ