ТРАДИЦІЙНІ І НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ В БІЗНЕС-ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2709-2879.2022iss2(5).270421pp16-24Ключові слова:
бізнес-освіта, традиційний метод навчання, нетрадиційний метод навчання, технологічний підхід, квазіпрофесійні задачіАнотація
У роботі розглядаються організаційні та методичні питання використання традиційних і нетрадиційних методів в бізнес-освіті. Наведена класифікація нетрадиційних методів навчання, підкреслена відносність понять «традиційний метод» та «нетрадиційний метод». Описані найбільш ефективні нетрадиційні методи в бізнес-освіті, включаючи методи, засновані на використанні комп’ютерних та інформаційно-комунікаційних технологій, дистанційного навчання, компетентністного підходу та диференціації освіти. Особливо відзначений технологічний підхід в поєднанні з використанням квазіпрофесійних навчальних завдань. Підкреслено, що сучасні освітні методики повинні будуватися на основі поєднання традиційних та нетрадиційних методів та підходів в пропорціях, які залежать від конкретної дисципліни і виду навчальної роботи.
Посилання
Про вищу освіту : Закон України від 1 липня 2014 року № 1556-VII, редакція від 27.10.2022 / Верховна Рада України. URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/T141556? =1378 (дата звернення: 07.11.2022).
Волкова Н.П. Педагогіка : навч. посіб., вид. 2-ге., перероб., доп. Київ: Академвидав, 2007. 616 с.
Немченко С.Г., Голік О.Б., Лебідь О.В. Педагогіка вищої школи : підручник. Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2014. 534 с.
Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології : кол. монографія / В.Ю. Биков та ін. Київ : Атіка, 2015. 252 с.
Інноваційні технології навчання: навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів / відп. ред. Бахтіярова Х. Ш. Київ : НТУ, 2017. 172 с.
Morze N., Smyrnova-Trybulska E., Glazunova O. Design of a University Learning Environment for SMART Education. In Smart Technology Applications in Business Environments. Hershey, PA: IGI Global, 2017. P. 221–248.
Триус Ю.В. Комп’ютерно–орієнтовані методичні системи навчання : монографія. Черкаси: Брама-Україна, 2005. 400 с.
Семеріков С.О., Стрюк М.І., Моісеєнко Н.В. Мобільне навчання: історикотехнологічний вимір. Теорія і практика організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів : монографія. Кривий Ріг: книж. видавництво Киреєвського, 2012. С. 188 - 242.
Триус Ю. В., Герасименко І. В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі. Теорія та методика електронного навчання : збірник наукових праць. 2012. Випуск ІІІ. С. 299-308.
Karimov G., Kuzmenko N., Radchenko T. Distance technologies in traditional model of higher education. Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning: series “Elearning”. 2020. Vol.12. рр. 137–146.
Карімов І.К., Карімов Г.І. Комп’ютерні технології в навчальному процесі технічного університету : монографія. Кам’янське : ДДТУ, 2020. 168 с.
Карімов Г. І. Моделювання та прогнозування в управлінні : навч. посібник. Камянське : ДДТУ, 2018. 163 с.
Заблоцька О. С. Компетентнісний підхід як освітня інновація: порівняльний аналіз. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2008. № 40. С. 63–68.
Гусак Л.П. Професійна спрямованість навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти”. Вінниця, 2007. 20 с.
The Official Bulletin of the Verkhovna Rada (OBVR) (2022). Law of Ukraine «On Higher Education» (1 July 2014 № 1556-VII, Revision on October 27, 2022) Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/view/T141556?an=1378 (accessed 07.11.2022).
Volkova N.P. (2007) Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Akademvydav. (in Ukrainian)
Nemchenko S.H., Holik O.B., Lebid O.V. (2014) Pedahohika vyshchoi shkoly [Higher school pedagogy]. Donetsk: LANDON- XXI. (in Ukrainian)
Bykov V.Yu., Hrytsenchuk O.O., Zhuk Yu.O. and others. (2015) Informatsiine zabezpechennia navchalno-vykhovnoho protsesu: innovatsiini zasoby i tekhnolohii [Information provision of the educational process: innovative means and technologies]. Kyiv: Atika. (in Ukrainian)
Bakhtiyarova H.Sh. (2017) Innovatsiini tekhnolohii navchannia [Innovative learning technologies]. Kyiv: NTU. (in Ukrainian)
Morze N., Smyrnova-Trybulska E., Glazunova O. (2017) Design of a University Learning Environment for SMART Education. In Smart Technology Applications in Business Environments. Hershey, PA: IGI Global. pp. 221–248.
Tryus Yu.V. (2005) Kompiuterno–oriientovani metodychni systemy navchannia [Computer-oriented methodical systems of education]. Cherkasy: Brama-Ukraina. (in Ukrainian)
Semerikov S.O., Stryuk M.I., Moiseienko N.V. (2012) Mobilne navchannia: istorykotekhnolohichnyi vymir [Mobile learning: historical and technological dimension]. Teoriia i praktyka orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Theory and practice of organizing independent work of students of higher educational institutions]. Kryvyi Rih: Kireevsky House. pp. 188–242.
Trius Yu. V., Gerasimenko I. V. (2012) Kombinovane navchannia yak innovatsiina osvitnia tekhnolohiia u vyshchii shkoli [Combined learning as an innovative educational technology in higher education]. Theory and methods of electronic learning: a collection of scientific papers. vol. III. pp. 299-308.
Karimov G., Kuzmenko N., Radchenko T. (2020) Distance technologies in traditional model of higher education. Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning: series “E-learning”. vol. 12. рр. 137–146.
Karimov I.K., Karimov H.I. (2020) Kompiuterni tekhnolohii v navchalnomu protsesi tekhnichnoho universytetu [Computer technologies in the educational process of a technical university]. Kamianske : DDTU. (in Ukrainian)
Karimov H. I. (2018) Modeliuvannia ta prohnozuvannia v upravlinni [Modeling and forecasting in management]. Kamianske : DDTU. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).