ВПЛИВ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31319/2709-2879.2021iss2(3).254822pp31-38Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, корпоративна соціальна політика, конкурентоспроможнсть, концепція створення спільної цінності, оцінка, нефінансова звітністьАнотація
У статті розкрито сутність корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Визначено особливості моделей корпоративної соціальної відповідальності. Висвітлено окремі концепції корпоративної соціальної відповідальності. Акцентована увага на концепції створення спільної цінності, застосування якої передбачає тісний зв'язок між конкурентними перевагами і КСВ. Проаналізовані сильні та слабкі сторони застосування концепції створення спільної цінності, її можливості та загрози за методом SWOT-аналізу. Визначено мету і завдання корпоративної соціальної політики. Вказані аспекти оцінювання корпоративної соціальної відповідальності. Розкрито методи оцінки КСВ, застосування яких дозволяє зробити висновки про ступінь її ефективності. Визначені напрями реалізації ефективної політики у сфері корпоративної соціальної відповідальності.
Посилання
Грицина Л.А. Еволюція та формування концепції корпоративної соціальної відповідальності підприємств.URL: http://elar.khnu.km.ua/jspui/bitstream/123456789/4953/1/tezy_2007_.pdf (дата звернення: 10.10.2021).
Колот А.М., Грішнова О. А. та ін. Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку: монографія. К.: КНЕУ, 2012. 501 с.
Петрушенко Ю.М., Дудкін О.В. Формування інституту позитивної соціальної відповідальності. Науковіпраці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Вип. 37-3. 2009. С. 25–31.
Шмиголь Н.М. КСВ-дохід: визначення, оцінка, ефективність Науковий вісник Буковинської державної фінансової академії. Економічні науки. 2010. Вип. 1(18). С. 168–176.
Благов Ю. Генезис концепции корпоративной социальной ответственности. Вестник Санкт-Петербургского Университета. 2006. Сер. 8. Вып. 2. С. 3–24.
Bowen H. Social responsibilities of the businessman. Harper & Row, N.Y. 1953. 276 p.
Drucker P.F. The new meaning of corporate social responsibility. California Management Review. 26(2), 1984. P. 53-63.
Carroll, A. B. Corporate social responsibility: The centerpiece of competing and complimentary frameworks. Organizational Dynamics. 2015. Vol. 44. P. 87–96.
Kotler P., Lee N. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. John Wiley & Sons, Inc., 2005. 297 p.
Porter, Michael E. & Kramer, Mark R. Creating Shared Value. How to reinvent capitalism — and unleash a wave of innovations and growth», Harvard Business Review, Jan/Feb, 2011.Vol. 89, Issue ½, Р. 62–77.
Цуциева О.Т., Гобозова А.З. Сравнительный анализ моделей корпоративной социальной ответственности. Экономические науки. 2013. URL: http://researchjournal.org/economical/sravnitelnyj-analiz-modelej-korporativnoj-socialnoj otvetstvennosti/ (дата обращения: 16.10.2021).
Шнуренко Я.О. Корпоративная социальная політика как фактор социально-экономического развития. Актуальные вопросы экономических наук. 2011. № 20. С. 377–382.
Международный стандарт ISO26000:2010: Руководство по социальной ответственности. URL: http://www.iso.org/iso/ru/catalogue_detail?csnumber=42546
(дата обращения: 16.10.2021).
Hrytsyna L.A. Evoliutsiia ta formuvannia kontseptsii korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstv [Evolution and formation of the concept of corporate social responsibility of enterprises]. Available at: http://elar.khnu.km.ua/jspui/bitstream/123456789/4953/ 1/tezy_2007_.pdf (accessed 10 October 2021).
Kolot A.M., Hrishnova O. A. (2012) Sotsialna vidpovidalnist: teoriia i praktyka rozvytku [Social responsibility: theory and practice of development]: K.: KNEU. (in Ukrainian)
Petrushenko Yu.M., Dudkin O.V.(2009) Formuvannia instytutu pozytyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Formation of the institute of positive social responsibility]. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia: ekonomichna, vol. 37-3, pp. 25–31.
Shmyhol N.M. (2010) KSV-dokhid: vyznachennia, otsinka, efektyvnist [CSR income: definition, evaluation, efficiency]. Naukovyi visnyk Bukovynskoi derzhavnoi finansovoi akademii. Ekonomichni nauky, vol. 1(18), pp. 168–176.
Blagov Yu. (2006) Genezis kontseptsii korporativnoy sotsialnoy otvetstvennosti [Genesis of the concept of corporate social responsibility]. Vestnik Sankt-Peterburgskogo Universiteta. vol. 8, no. 2, pp. 3–24.
Bowen H. (1953) Social responsibilities of the businessman. Harper & Row, N.Y.
Drucker P.F. (1984) The new meaning of corporate social responsibility. California Management Review, vol. 26(2), pp. 53–63.
Carroll A. B. (2015) Corporate social responsibility: The centerpiece of competing and complimentary frameworks. Organizational Dynamics, vol. 44, pp. 87–96.
Kotler P., Lee N. (2005) Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause, John Wiley & Sons, Inc
Porter, Michael E. & Kramer, Mark R. (2011) Creating Shared Value. How to reinvent capitalism – and unleash a wave of innovations and growth. Harvard Business Review, Jan/Feb, vol. 89, Issue Ѕ, pp. 62–77.
Tsutsieva O.T., Gobozova A.Z. (2013) Sravnitelnyiy analiz modeley korporativnoy sotsialnoy otvetstvennosti [Comparative analysis of models of corporate social responsibility]. Ekonomicheskie nauki. Available at: http://researchjournal.org/economical/sravnitelnyj-analiz-modelej-korporativnoj-socialnoj otvetstvennosti/ (accessed 16 October 2021).
Shnurenko Ya.O. (2011) Korporativnaya sotsialnaya politika kak faktor sotsialno-ekonomicheskogo razvitiya [Corporate social policy as a factor of social and economic development]. Aktualnyie voprosyi ekonomicheskih nauk, no. 20, pp. 377–382.
Mezhdunarodnyiy standart ISO 26000:2010: Rukovodstvo po sotsialnoy otvetstvennosti [International standard ISO 26000:2010: Guidance on social responsibility.]. Available at: (accessed 16 October 2021).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).