ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ ТА ОЗНАКИ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2709-2879.2021iss1(2).232574pp56-63Ключові слова:
маркетинг, концепції маркетингу, менеджмент, маркетингове управління, управлінські рішенняАнотація
Стаття присвячена дослідженню концептуальних засад формування системи управління маркетинговою діяльністю підприємства, яка розглядається як системний, програмно-цільовий механізм взаємодії інструментів маркетингу і менеджменту з метою максимального задоволення потреб споживачів та цілей організації. Розглянуто етапи становлення маркетингу, передумови його виникнення, проаналізовано різні управлінські концепції маркетингу. Висвітлено теоретичні аспекти концепцій маркетингового менеджменту та його застосування у діяльності підприємств та організацій. Узагальнення наукових положень дозволило надати визначення поняття «маркетингове управління». Отримані результати дають можливість визначити основні тенденції розвитку маркетингового управління з застосуванням конкретних технологій в системі управлінської діяльності підприємств та організацій.
Посилання
Беляев В.И. Маркетинг: основы теории и практики : учебник. Москва : КНОРУС, 2018. 676 с.
Drucker P.F. Management: Tasks, Responsibilities, Practices. Truman Talley Books - E.P. Dutton, 1986, 553 p.
Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга. Второе Европейское издание. Киев, Москва, Санкт-Петербург, Вильямс, 1998, с. 84.
Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Санкт-Петербург, Питер, 1998, с.
Ламбен Ж.Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива.СПб : Наука, 1996, с. 4–8.
Стэн Рэпп, Томас Л. Коллинз. Новый максимаркетинг. Челябинск, Урал LTD, 1997, с. 19–20.
Диксон Питер Р. Управление маркетингом : пер. с англ. Москва : БИНОМ, 1998. 560 с.
Mazurenko V. P. The development of the modern concept of marketing on the internet. Actual problems of international relations. Release 118 (part I). 2014. P. 134–144.
Ілляшенко С.М. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: монографія. Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. 615 с.
Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: пер. с англ. Москва : Дело. 1997. 704 с.
Хміль Ф.І. Становлення сучасного менеджменту в Україні : проблеми теорії та практики : монографія. Львів : ЛКА. 2000. 206 с.
Калініна Л. Концептуальна модель системи управління ЗНЗ з позицій системно – кібернетичного підходу. Освіта і управління. 2004. Т. 7. № 3-4. с.7–14.
Колношенко В. И. Менеджмент и управление: общее и особенное. Научные труды Московского гуманитарного университета. 2018. № 5. URL: http://journals.mosgu.ru/trudy/article (дата звернення: 01.12.2020).
Котлер Ф., Келлер К. Л. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс. СПб.: Питер, 2018. 480 с.
Belyaev V.I. (2018) Marketyng: osnovu teoryy y praktyky : uchebnyk. [Marketing: basics of theory and practice: a textbook]. Moscow: KNORUS. (in Russian)
Drucker P.F. (1986) Management: Tasks, Responsibilities, Practices. Truman Talley Books - E.P. Dutton.
Kotler F., Armstrong G., Saunders J., Wong W. (1998) Osnovu marketynga. Vtoroe Evropejskoe yzdanye [Basics of marketing. Second European Edition]. Kiev, Moscow, St. Petersburg : Williams. (in Russian)
Kotler F.(1998) Marketyng menedzhment [Marketing management]. St. Petersburg, Peter.
Lamben J.J. (1996) Strategy`chesky`j markety`ng [Strategic marketing].European perspective. SPb: Science. (in Russian)
Stan Rapp, Thomas L. Collins. (1997)Novuj maksymarketyng [New maximum marketing]. Chelyabinsk : Ural LTD. (in Russian)
Dixon Peter R.(1998) Upravleny`e markety`ngom : per. s angl [Marketing management: lane. with English].Moscow: BINOM. (in Russian)
Mazurenko V. P. (2014) The development of the modern concept of marketing on the internet. Actual problems of international relations. Release 118 (part I). pp. 134–144.
Ilyashenko S.M. (2008) Marketyng innovacij i innovaciyi v marketyngu: monografiya [Marketing innovations and innovations in marketing: a monograph].Sumy: VTD "University Book" [in Ukrainian]
Meskon M.H., Albert M., Hedouri F. (1992) Osnovy menedzhmenta [Management Basics]. Moscow: Delo. (in Russian)
Hmil F.І. (2000) Stanovlennya suchasnogo menedzhmentu v Ukrayini : problemy teoriyi ta praktyky : monografiya [Formation of modern management in Ukraine: problems of theory and practice: monograph]. Lviv : ЛКА. (in Ukrainian)
Kalinina L.(2004) Konceptual`na model` sy`stemy` upravlinnya ZNZ z pozy`cij sy`stemno – kibernety`chnogo pidxodu [Conceptual model of ZNZ management system from the standpoint of system - cybernetic approach]. Education and management. Vol. 7. no 3-4. pp. 7–14.
Kolnoshenko V.I. (2018) Menedzhment y upravlenye: obshhee y osobennoe [Management and governance: general and special]. Nauchnue trudu Moskovskogo gumanytarnogo unyversyteta [Scientific works of the Moscow Humanities University] (electronic journal) Vol.5. Available at: http://journals.mosgu.ru/trudy/article (accessed : 01 December 2020).
Kotler F., Keller K. L.(2018) Markety`ng menedzhment. Эkspress-kurs [Marketing management. Express course].SPb.: Peter. (in Russian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).